Moldovenii cheltuie numai 6% din buget pentru educație. Pentru întâlnirile cu prietenii – 29%

Redactor: Diana Enache

Moldovenii nu mai păstrează banii „la ciorap”. Potrivit unui nou studiu realizat de compania de comunicare Noblet Media CIS, afiliată a Edelman, în parteneriat cu agenția de cercetare Info Sapiens, cetățenii Republicii Moldova nu păstrează bani acasă. Aceștia preferă să investească în bunuri imobiliare (36%), dezvoltarea afacerilor (27%) și utilizarea instrumentelor financiare (22%, cu excepția depozitelor). În același timp, 32% dintre moldoveni au ceriera drept obiectiv. 13% aspiră să lanseze propria afacere.

La fel ca în toate țările, cu excepția Ucrainei, aproape jumătate dintre locuitorii Moldovei (48%) preferă să ia cât mai puține decizii la locul de muncă, iar timpul liber să îl dedice prietenilor – (30%).

Cei mai mulți modoveni își doresc îmbunătățirea stării economice (61%). Ceilalți doresc să obțină schimbări în societate, popularitate personală și un statut superior. Totodată, moldovenii au tendința de a cheltui bani pentru înfățișare, care include cheltuielile pentru haine, încălțăminte și produse de îngrijire (30%) și pentru divertisment, întâlnirile cu prietenii (29%). Călătoriile reprezintă 11% din cheltuieli (cel mai mic indicator din 6 țări), iar investițiile în educație 6%. Studiul a fost realizat în luna aprilie a anului 2020 paralel în șase țări – Ucraina, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova și Uzbekistan. În fiecare țară, au fost realizate 200 de interviuri personale cu locuitorii urbani cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani.

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *