Moldovenii cheltuie numai 6% din buget pentru educație. Pentru întâlnirile cu prietenii – 29%

Redactor: Diana Enache

Moldovenii nu mai păstrează banii „la ciorap”. Potrivit unui nou studiu realizat de compania de comunicare Noblet Media CIS, afiliată a Edelman, în parteneriat cu agenția de cercetare Info Sapiens, cetățenii Republicii Moldova nu păstrează bani acasă. Aceștia preferă să investească în bunuri imobiliare (36%), dezvoltarea afacerilor (27%) și utilizarea instrumentelor financiare (22%, cu excepția depozitelor). În același timp, 32% dintre moldoveni au ceriera drept obiectiv. 13% aspiră să lanseze propria afacere.

La fel ca în toate țările, cu excepția Ucrainei, aproape jumătate dintre locuitorii Moldovei (48%) preferă să ia cât mai puține decizii la locul de muncă, iar timpul liber să îl dedice prietenilor – (30%).

Cei mai mulți modoveni își doresc îmbunătățirea stării economice (61%). Ceilalți doresc să obțină schimbări în societate, popularitate personală și un statut superior. Totodată, moldovenii au tendința de a cheltui bani pentru înfățișare, care include cheltuielile pentru haine, încălțăminte și produse de îngrijire (30%) și pentru divertisment, întâlnirile cu prietenii (29%). Călătoriile reprezintă 11% din cheltuieli (cel mai mic indicator din 6 țări), iar investițiile în educație 6%. Studiul a fost realizat în luna aprilie a anului 2020 paralel în șase țări – Ucraina, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova și Uzbekistan. În fiecare țară, au fost realizate 200 de interviuri personale cu locuitorii urbani cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani.

Distribuie