Bang Bang -Music Is My Girlfriend  


Datele finale ale recensământului din 2014 vor fi făcute publice la 31 martie 17 Februarie, 15:52

Chisinau (IPN).

Datele finale ale Recensământului populației și locuințelor din anul 2014 vor fi făcute publice la 31 martie. Despre aceasta a reiterat directorul general al Biroului Național de Statistică, Vitalie Valcov, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă în care a prezentat raportul de activitate al instituției, transmite IPN.

Vitalie Valcov a menționat că în anul 2016 a fost reluată activitatea de prelucrare a datelor recensământului, iar până în luna octombrie au fost introduse 4,2 milioane de chestionare. „Acum se lucrează intens pentru finalizarea bazei de date pentru a prezenta până pe 31 martie datele finale privind Recensământul populației și locuințelor din anul 2014”, a spus Vitalie Valcov.
 
Directorul BNS a mai menționat că instituția se confruntă cu acces insuficient la datele administrative pentru utilizarea acestora în scopuri statistice, fapt ce afectează calitatea, acoperirea și reprezentativitatea datelor statistice. O problemă menționată este și flexibilitatea redusă a sistemului de management a resurselor umane și creșterea fluctuației cadrelor în cadrul Biroului Național de Statistică. Ponderea tinerilor angajați la BNS rămâne mică – 17%.

Perioadă mai mare pentru prezentarea declarațiilor pe venit 17 Februarie, 14:48

Chisinau (IPN).

Persoanele fizice rezidente în Republica Moldova au timp până pe 30 aprilie să prezinte declarația privind impozitul pe venitul obținut anul trecut. Până acum, data limită era 31 martie. Schimbarea termenului de prezentare a declarației a fost făcută prin modificări la Codul Fiscal, care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2017, transmite IPN.

Dreptul de a prezenta declarația o au toți contribuabilii. Dreptul se transformă în obligație în cazul în care persoana a obținut venit impozabil din mai multe surse. De exemplu, de la două locuri de muncă sau din alte surse, iar venitul cumulativ depășește 29.640 de lei pe an.

Declarația va fi prezentată și în cazul în care contribuabilul va direcționa un 2% din impozitul pe venit calculat anual la buget către un cult religios sau o asociație obștească. Declarație se depune și atunci când contribuabilul solicită să i se restituie impozitul pe venit achitat în plus.

În termenul stabilit, adică până la 30 aprilie, contribuabilii pot prezenta declarația la orice oficiu fiscal, iar după 30 aprilie numai la inspectoratul fiscal din teritoriul unde are viză de reședință, cu achitarea penalităților stabilite pentru neprezentarea în termen.

Plata impozitului care rezultă din declarație se va face tot până la 30 aprilie.

Situația pentru anii precedenți, eventualele datorii la plata impozitului pe venit, poate fi verificată în mod electronic, dacă contribuabilul dispune de semnătură electronică. Iar dacă nu, cel mai bine ar fi să apeleze la oficiul fiscal din raionul unde de obicei este deservit și are viză de reședință.

Sunt două cote aplicate la impozitul pe venit: 7% și 18%. Impozitul de 7% se aplică pentru prima transă de venit impozabil, care în 2016 este de 29.640 de lei. Iar veniturile care depășesc această sumă se impozitează cu 18%.

A fost dat startul concursului „Marca comercială a anului 2016” 17 Februarie, 12:16

Chisinau (IPN).

Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) și Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova au lansat concursurile „Marca comercială a anului 2016” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității 2016”. La acestea pot participa întreprinderi şi organizații cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, precum şi persoane fizice care produc bunuri sau prestează servicii pe teritoriul țării, transmite IPN.

Directorul general al AGEPI, Octavian Apostol, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că dacă anul trecut taxa de participare la concursul „Marca comercială a anului” a fost de șase mii de lei, anul curent va fi de trei mii de lei pentru companiile mari, iar întreprinderile mici și mijlocii vor beneficia de 50% reducere. Experții AGEPI vor face audit gratuit companiilor participante în ceea ce privește potențialul de proprietate intelectuală și vor veni cu sugestii. Câștigătorii concursului la fiecare nominalizare vor putea utiliza logoul „Marca comercială a anului” pentru a se promova. „Considerăm aceste avantaje destul de importante, iar reducerea taxei cu siguranță va oferi posibilitatea mai multor întreprinderi să participe la acest concurs”, a spus Octavian Apostol.

Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie, a afirmat că „Marca comercială a anului” este parte a Galei Businessului moldovenesc, care va avea loc pe 8 iunie curent. Din anul 2003, peste 1200 de mărci comerciale au participat la concurs. „Noi aceste mărci comerciale le promovăm în cadrul expozițiilor pe care le organizăm în țară și în afara țării. Anul acesta avem ca obiectivul să organizăm expoziția „Fabricat în Moldova” în România, Belarus și Federația. Va fi iarăși o oportunitate să promovăm mărcile autohtone pe piețele externe”, a menționat Sergiu Harea.

Cât privește Premiul pentru realizări în domeniul calității 2016, acesta se conferă companiilor ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale calității. Concursul este la cea de a III-a ediție. La acesta pot participa întreprinderi micro şi mici – cu până la 49 de angajați şi suma anuală a veniturilor din vânzări de până 25 de milioane de lei, întreprinderi medii – cu numărul de angajați de la 49 până la 249 de persoane şi suma anuală a veniturilor de până 50 de milioane de lei, întreprinderi mari – cu peste 249 de angajați și suma anuală a veniturilor de la vânzări mai mult de 50 de milioane de lei, dar și întreprinderile pe poziții monopol naturale și cele declarate dominante pe piețe relevante.

Doritorii vor putea să se înscrie la aceste concursuri până la 31 martie.

Dezvoltarea personală și proiectarea carierei sunt obligatorii pentru elevi 17 Februarie, 11:24

Chisinau (IPN).

Elevii din instituțiile de învățământ secundar general și profesional tehnic secundar au un nou modul obligatoriu în cadrul obiectului Educația Civică. Modulul „Dezvoltare personală și proiectarea carierei” a devenit obligatoriu începând cu ianuarie 2017. „Vrem ca elevii să-și aleagă acele profesii care sunt solicitate pe piața muncii și prin aceasta să micșorăm numărul de șomeri”, a spus, astăzi, la un atelier de lucru despre modificările aduse disciplinei Educație Civică, Lia Sclifos, managerul de proiect al Centrului pentru Educație Antreprenorială și Asistență în Afaceri (CEDA).

Solicitată de IPN, Lia Sclifos a spus că materialele create în cadrul proiectului abordează dintr-o perspectivă multiplă orientarea în carieră. Scopul este de a apropia elevii, dar și sistemul educațional în întregime, de piața muncii. În contextul proiectului Reconceptualizarea Orientării Profesionale și Consilierii în Carieră (REVOCC) au fost deschise trei centre pilot de ghidare în carieră în cadrul Agențiilor pentru ocuparea forței de muncă din Chișinău, Cahul și Soroca.

Corina Lungu, consultant superior la Ministerul Educației, a spus că în urma pilotării proiectului în 2016, ministerul a reușit să oficializeze modulul. Lucrurile nu trebuie să fie în așteptare și ministerul este mobilizat de ceea „ce se întâmplă cu tineretul”, a mai spus consultantul de la Ministerul Educației.

La atelier au fost prezenți reprezentanții direcțiilor raionale de educație, reprezentanți ai Ministerului Educației și Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.  Atelierul face parte dintr-un proiect mai mare, în valoare de 600 de mii de euro, derulat cu suportul financiar al Agenției de Cooperare Austriacă.

Mai multe autorizații eliberate pentru importul medicamentelor 17 Februarie, 10:09

Chisinau (IPN).

În luna ianuarie, Agenția Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale (AMDM) a eliberat 407 autorizații de import pentru medicamente, practic dublu comparativ cu aceeași lună a anului trecut, transmite IPN cu referire la serviciul de presă al instituției.

Totodată, Comisia pentru importul produselor farmaceutice neînregistrate, dar vital necesare, a eliberat autorizațiile de import pentru 37 de denumiri de preparate.

Autorizațiile de import se acordă pe o perioadă de un an sau în limitele indicate în autorizație.

În prima lună a anului curent, în Republica Moldova au fost importate peste 7 milioane de cutii de medicamente, în creștere cu 43% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Copyright © 1998-2012, Radio Plai